Resolució
Q-08228/2014 Manca de pagament a l'Ajuntament de Figaró-Montmany dels ajuts establerts en el Fons de barris corresponents a la convocatòria de l'any 2009

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Subvencions i ajuts
Data d'inici 21/10/2014
Data de l'últim moviment 25/06/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Contingut

L'Ajuntament de Figaró-Montmany fa referència a la Resolució del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de 4 de juny de 2009, per la qual la Direcció General d'Arquitectura i Paisatge de la Generalitat atorgava una subvenció d'1.925.214,21 euros a aquest ajuntament, en el marc de la convocatòria d'ajuts de la Llei 2/2004, de 4 de juny, de millora de barris, àrees urbanes i viles que requereixen una atenció especial, pel Projecte d'intervenció integral del nucli antic. Segons s'exposa, l'import pendent de pagament des de 2011 són 1.381.922,54 euros. 

D'acord amb la darrera informació tramesa pel Departament de Territori i Sostenibilitat, queda pendent de programar la major part de les quantitats de l'ajut ja justificades, per manca de disponibilitat pressupostària. 

Cal destacar que de la quantitat de l'ajut justificat i pendent de pagament només una petita part ha estat reconeguda pressupostàriament i tramitada, i n'està pendent el pagament, però amb relació a la resta, 1.035.071,33 euros, sembla que no s'ha previst cap dotació pressupostària a l'exercici de 2015 per fer-hi front parcialment.

Aquesta circumstància  perjudica singularment l'Ajuntament de Figaró-Montmany, que també ha de fer front a les obligacions econòmiques contretes, en un entorn equivalent de contenció de la despesa de les administracions locals i severes dificultats de liquiditat. 

En conseqüència, el Síndic demana al Departament que adopti les mesures oportunes perquè el pagament de les quantitats justificades es pugui fer efectiu, promovent, si escau, les modificacions pressupostàries necessàries, en el moment en què això sigui possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/11/2014 Secretaria General de Territori i Sostenibilitat Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/12/2014 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/02/2015 Secretaria General de Territori i Sostenibilitat Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/03/2015 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/04/2015 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució pendent d'acceptació
28/04/2015 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/05/2015 Departament de Territori i Sostenibilitat Irregularitat
20/05/2015 Secretaria General de Territori i Sostenibilitat Irregularitat
21/05/2015 Departament de Territori i Sostenibilitat Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/06/2015 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
25/06/2015 Departament de Territori i Sostenibilitat Seguiment finalitzat