Resolució
Q-08321/2012 Disconformitat amb el retard del centre d'atenció primària de Gavarra de Cornellà de Llobregat a tramitar la targeta sanitària individual d'un nadó

Matèries
Polítiques socials
Salut
Altres
Data d'inici 21/12/2012
Data de l'últim moviment 18/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció rebuda al centre d'atenció primària (en endavant CAP) de Gavarra de Cornellà de Llobregat.

Explica que el dia 16 d'octubre de 2012 va sol·licitar la targeta sanitària individual de la seva filla, que acabava de néixer. A començament de novembre li van indicar des del CAP que havien de fer unes proves i una intervenció quirúrgica a la seva filla i li requerien de nou tota la documentació que ja havia aportat. Per a la intervenció quirúrgica li van indicar que era necessari que la menor disposés de la targeta sanitària individual, la qual encara trigaria entre un i dos mesos a obtenir.

Atès que no li van oferir cap alternativa, el promotor es va posar en contacte amb el CatSalut, des d'on li van confirmar que encara no havien rebut la documentació que en data de 16 d'octubre havia aportat al CAP per la gestió de la targeta sanitària i li van oferir una targeta provisional que va poder recollir al CAP.

Contingut

El Síndic considera raonable que la tramitació de la targeta sanitària individual es pugui alentir en el CatSalut, que ha de fer les comprovacions oportunes abans de donar d'alta l'usuari en el Registre Central d'Assegurats, però no que s'aturi al CAP sense cap raó que ho justifiqui. Tot i que és cert que el temps que finalment es va trigar a lliurar la targeta al promotor no és desproporcionat, l'actuació del CAP va ser poc diligent.

Així doncs, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè s'informi les persones que treballen al CAP Gavarra de Cornellà de Llobregat del procediment que poden iniciar per tramitar l'obtenció d'una targeta sanitària individual quan sigui necessari accelerar-ne els tràmits.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/12/2012 Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Acusament de recepció
04/02/2013 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/03/2013 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/06/2013 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/12/2013 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/04/2014 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
14/04/2014 Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
30/05/2014 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
07/07/2014 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/07/2014 Departament de Salut Irregularitat
17/07/2014 Institut Català de la Salut Irregularitat
18/07/2014 Departament de Salut Seguiment finalitzat