Resolució
Q-08369/2013 Disconformitat amb un procediment sancionador i amb la manca de resposta de l'Administració

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 26/11/2013
Data de l'últim moviment 13/10/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Alella Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada mostra la seva disconformitat amb el procediment sancionador i amb la manca de resposta de l'Administració pel que fa a la seva queixa.

Contingut

De l'anàlisi dels documents, se'n desprèn que la tramitació del procediment sancionador s'ha ajustat a dret. Tenint en compte que la persona interessada no ha aportat altres proves que la negació dels fets que se li imputen, ha de prevaldre la presumpció de veracitat que l'article 75 de la Llei 13/2009, de 23 de novembre, de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat vial, atorga als fets recollits en les denúncies formulades pels agents de l'autoritat encarregats de la vigilància del trànsit.

Tanmateix, amb relació a l'escrit de queixa que va formular la persona interessada sobre l'actuació de l'agent de la policia local intervinent, no consta que en cap moment se li hagi comunicat la tramitació que s'ha donat al seu escrit, malgrat que ho havia demanat de forma expressa.

Amb independència del contingut de la resolució sancionadora i de la resolució del recurs que hi va interposar en contra la persona interessada, caldria haver-li donat resposta expressa i per escrit del posicionament del consistori. 

El Síndic ha recordat de forma reiterada que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds de les persones interessades forma part del dret a una bona administració, reconegut en l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat en l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret de la persona interessada a obtenir una resolució expressa i que se li notifiqui dins del termini legalment establert.

Així doncs, el Síndic suggereix a l'Administració que doni les ordres oportunes perquè s'atengui la queixa de la persona interessada i es doni resposta a les qüestions plantejades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/02/2014 Ajuntament d'Alella Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/04/2014 Ajuntament d'Alella Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/06/2014 Ajuntament d'Alella Segona reiteració / Obstaculització
14/07/2014 Ajuntament d'Alella Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/07/2014 Ajuntament d'Alella Resolució pendent d'acceptació
01/09/2014 Ajuntament d'Alella Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
09/10/2014 Ajuntament d'Alella Resposta a la resolució pendent d'acceptació
10/10/2014 Ajuntament d'Alella Irregularitat
13/10/2014 Ajuntament d'Alella Seguiment finalitzat