De l'anàlisi dels documents, se'n desprèn que la tramitació del procediment sancionador s'ha ajustat a dret. Tenint en compte que la persona interessada no ha aportat altres proves que la negació dels fets que se li imputen, ha de prevaldre la presumpció de veracitat que l'article 75 de la Llei 13/2009, de 23 de novembre, de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat vial, atorga als fets recollits en les denúncies formulades pels agents de l'autoritat encarregats de la vigilància del trànsit.
Tanmateix, amb relació a l'escrit de queixa que va formular la persona interessada sobre l'actuació de l'agent de la policia local intervinent, no consta que en cap moment se li hagi comunicat la tramitació que s'ha donat al seu escrit, malgrat que ho havia demanat de forma expressa.
Amb independència del contingut de la resolució sancionadora i de la resolució del recurs que hi va interposar en contra la persona interessada, caldria haver-li donat resposta expressa i per escrit del posicionament del consistori.
El Síndic ha recordat de forma reiterada que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds de les persones interessades forma part del dret a una bona administració, reconegut en l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat en l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret de la persona interessada a obtenir una resolució expressa i que se li notifiqui dins del termini legalment establert.
Així doncs, el Síndic suggereix a l'Administració que doni les ordres oportunes perquè s'atengui la queixa de la persona interessada i es doni resposta a les qüestions plantejades.