La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció que va rebre al Servei d'Urgències de l'Hospital Sant Camil, del Consorci Sanitari del Garraf, on va acudir amb la seva filla de vint-i-dos mesos, que s'havia fet un tall al canell esquerre. Segons exposa, la van fer esperar una hora a la sala d'espera tot i que la menor sagnava molt. Considera que el tracte dispensat tant pel personal administratiu com per la infermera que la va atendre no van ser correctes.
Segons explica, va presentar una reclamació per escrit i, a continuació, va marxar a l'Hospital Sant Joan de Déu, on van atendre la menor de manera immediata.
El Síndic constata, en primer lloc, que l'atenció dispensada a la pacient a l'Hospital Residència Sant Camil va ser qualitativament diferent a l'atenció dispensada a l'Hospital de Sant Joan de Déu, on se la va atendre de manera immediata; en segon lloc, que la promotora va percebre que l'atenció rebuda no era adequada, motiu pel qual va abandonar el centre hospitalari sense ser atesa, després de presentar una reclamació; i en tercer lloc, que la pacient és un infant de vint-i-dos mesos amb una ferida oberta que sagnava, i que a l'Hospital de Sant Joan de Déu se li va aplicar sis punts de sutura.
El Síndic, doncs, té indicis per valorar que l'Hospital Residència Sant Camil no va respectar convenientment el dret de la pacient a ser atesa dins d'un temps adequat a la seva condició patològica i d'acord amb criteris d'equitat, tal com estableix la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitari. Cal afegir que la mateixa Carta situa els infants entre els col·lectius més vulnerables davant d'actuacions sanitàries específiques.
D'acord amb aquestes consideracions, doncs, el Síndic demana al Consorci Sanitari del Garraf que adopti les mesures organitzatives necessàries per millorar l'atenció d'infants que assisteixen al Servei d'Urgències de l'Hospital Residència Sant Camil en circumstàncies similars a la del cas que ens ocupa, i per garantir que siguin atesos al més aviat possible i d'acord amb criteris d'equitat, adequació i disponibilitat de recursos, tipus de patologia, prioritat d'urgència i temps d'espera raonable prèviament establert.