Resolució
Q-08535/2014 Disconformitat amb les respostes automatitzades rebudes de l'Ajuntament de Barcelona amb relació al funcionament del senyal acústic per a invidents d'un semàfor de la ciutat

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 29/10/2014
Data de l'últim moviment 09/03/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les respostes automatitzades que ha rebut de l'Ajuntament de Barcelona, a través del servei ?Ajuntament Respon?, amb relació al funcionament del senyal acústic per a invidents d'un semàfor de la ciutat. Exposa que fins a quatre vegades se li va comunicar que s'havia inspeccionat el semàfor i s'havia resolt la incidència, però ell comprovava que el semàfor seguia sense funcionar, amb els perjudicis que això pot ocasionar a una persona invident, i seguia enviant escrits per comunicar-ho, als quals rebia sempre la mateixa resposta automatitzada.

Finalment, va enviar un escrit al regidor de Mobilitat, que és qui va iniciar els tràmits per resoldre el problema i qui li va enviar una resposta amb l'explicació de tot el procés.

Contingut

D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat pel Síndic, l'Administració ha d'articular els recursos necessaris per tramitar i respondre, en un termini raonable i de manera argumentada, les peticions que li adrecin les persones de forma telemàtica mitjançant els canals que la mateixa Administració hagi habilitat per a aquest fi. 

El Codi també estableix que l'Administració ha d'oferir un tracte adequat a les necessitats de les persones, d'acord amb les seves circumstàncies particulars, especialment quan es tracti de persones vulnerables o que pateixen alguna discapacitat.
 
Per això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que revisi els sistemes de resposta estandarditzats que utilitza el servei ?Ajuntament Respon?, de manera que la informació que es faciliti al ciutadà concordi amb l'activitat municipal i, per tant, esdevingui una resposta amb contingut informatiu i argumentat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/11/2014 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
12/01/2015 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
26/02/2015 Ajuntament de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
06/03/2015 Ajuntament de Barcelona Irregularitat
09/03/2015 Ajuntament de Barcelona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració