El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de la biblioteca municipal de l'Escala. Manifesta que el 20 de novembre de 2013 va adreçar-se a la biblioteca acompanyat del seu fill de set anys amb la finalitat de agafar en préstec un llibre, però li van denegar el préstec perquè constava que tenia un llibre pendent de retornar. Tot i això, el promotor addueix que va tornar aquest llibre juntament amb un altre, a través de la bústia de recollida de llibres en préstec.
Exposa que va demanar un full de reclamacions però li van indicar que la biblioteca no en tenia i el van adreçar a l'Ajuntament de l'Escala, des d'on el van derivar al Consell Comarcal de l'Alt Empordà. Al Consell Comarcal li van indicar que havia de dirigir-se a l'Ajuntament. En conseqüència, el Síndic no ha pogut presentar el seu escrit de queixa a cap de les dues administracions.
Malgrat la incidència amb relació al préstec i els avisos enviats a la persona interessada, fets que el Síndic no pot valorar perquè no disposa d'elements per acreditar-los, el Síndic entén que els equipaments públics municipals haurien de disposar d'un canal de presentació de queixes i reclamacions respecte del seu funcionament.
Per tant, suggereix a l'Ajuntament de l'Escala que, arran d'aquesta incidència, posi a disposició dels usuaris i usuàries de la biblioteca municipal una bústia de queixes i suggeriments.