La promotora de la queixa afirma que no va tenir coneixement de l'expedient tramitat al seu nom per una infracció d'estacionament fins que va rebre al seu domicili la provisió de constrenyiment amb què s'iniciava la via executiva.
El Síndic posa de manifest que per tal que la denúncia pugui tenir efecte d'acte d'inici del procediment cal que, a banda de ser notificada a l'acte, hi constin, d'acord amb l'article 74.3 de la Llei 18/2009, de trànsit, les dades següents: la infracció presumptament comesa; la sanció que li pugui correspondre; l'òrgan competent per imposar la sanció i la norma que li atribueix aquesta competència; que es disposa d'un termini de vint dies per efectuar el pagament amb la reducció i les conseqüències establertes a l'article de la Llei, o per formular al·legacions i proposar les proves que es considerin convenients amb indicació dels llocs, oficines o dependències on es poden presentar, i que si en aquest termini no es formulen al·legacions ni s'abona la multa cal indicar que el procediment es considera conclòs l'endemà de la finalització d'aquest termini.
En definitiva, atès que no consta que -més enllà de les observacions i la identificació que figuren a l'acta estesa per la policia local- el document lliurat a la persona interessada reunís els requisits per poder constituir-se en denúncia, i atès que tampoc no consta que com a conseqüència de l'acta se li notifiqués a posteriori la incoació del procediment sancionador, el Síndic entén que la persona interessada ha quedat en indefensió i, en conseqüència, demana al Consell Comarcal de la Selva que doni les ordres oportunes per tal de declarar la nul·litat de la provisió de constrenyiment efectuada a aquesta persona, atès que en dictar-se s'ha prescindit totalment i absolutament del procediment legalment establert.