Resolució
Q-08695/2014 Disconformitat amb la manca de resposta a una sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 05/11/2014
Data de l'últim moviment 02/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes que va presentar als serveis centrals del Departament de Benestar Social i Família en relació amb la situació de dependència del seu espòs.

Contingut

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes presentada per la promotora, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
12/01/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
17/03/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/03/2015 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
02/11/2015 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració