Resolució
Q-08794/2014 Disconformitat amb l'actuació dels serveis socials del Centre d'Atenció a les Famílies del Districte 3 Singuerlín de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 10/11/2014
Data de l'últim moviment 15/06/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa considera que els seus serveis socials de referència no li presten l'ajut que necessita, tenint en compte la situació en què es troben ell i la seva parella. Per aquesta raó, el 30 d'octubre de 2014 va demanar un canvi d'assistent social i un canvi de centre de referència, però no ha rebut resposta encara.

D'acord amb la informació que s'aporta a l'informe dels serveis socials d'atenció primària, el Síndic entén que en aquest cas els serveis socials han actuat en el marc de les seves competències atenent les necessitats de la parella i establint per a aquest efecte un pla d'intervenció concret per al cas. Les demandes que el promotor de la queixa ha adreçat als serveis socials d'atenció primària en relació amb la seva atenció social han estat contestades i ateses, per la qual cosa el Síndic no considera que hi hagi cap actuació irregular per part d'aquest servei.

Ara bé, pel que fa a la regularització de la situació d'alta del promotor i la seva parella en el registre del padró municipal d'habitants, de la resposta de l'Administració se'n desprèn que, tot i tenir coneixement de l'adreça exacta on viuen efectivament (un local ocupat de propietat municipal), es manté una altra adreça com a domicili efectiu de la parella en aquest registre.

En relació amb aquest assumpte cal recordar que d'acord amb la normativa vigent l'Administració municipal ha d'inscriure en el padró a les persones que així ho sol·licitin i demostrin la seva residència habitual al municipi. L'alta al registre de padró s'ha de garantir amb independència de les circumstàncies concretes de l'habitatge (o infrahabitatge) que es reporti com a domicili habitual i ha de correspondre amb l'adreça on efectivament viu la persona empadronada. 

Per tant, a fi de garantir al promotor i a la seva parella el dret a estar empadronats a l'adreça on viuen efectivament i a rebre l'atenció social bàsica de proximitat a què tenen dret segons el dret vigent, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet que doni les instruccions necessàries per garantir, d'una banda, que els serveis municipals que corresponguin es posin en contacte, sense demora, amb el promotor de la queixa i duguin a terme les actuacions que es considerin necessàries per verificar el seu lloc de residència efectiva al municipi de Santa Coloma de Gramenet; i de l'altra, que es dugui a terme sense demora, si escau, el canvi d'adreça al registre municipal del padró de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/03/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/04/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/04/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet Resolució pendent d'acceptació
15/06/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet Reiteració a la resolució pendent d'acceptació