El Síndic recorda que la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions catalanes, inclou en el dret dels ciutadans a una bona administració el dret a conèixer ?en qualsevol moment l'estat de tramitació dels procediments en què són persones interessades? (article 22. f).
En el procediment de protecció de la legalitat urbanística establert pel Text refós de la Llei d'urbanisme i el Reglament que el desenvolupa es preveuen les successives notificacions a les persones interessades dels actes i les resolucions de l'ajuntament, per tal que puguin presentar les al·legacions que estimin pertinents o els recursos que corresponguin, o que fins i tot, puguin executar-los.
Així mateix, pel que fa a les sol·licituds de llicències, el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny, a l'article 79.d) diu que ?si abans d'expirar el termini esmentat s'aprecia l'existència de deficiències esmenables que afectin la sol·licitud o la documentació presentades, s'ha de requerir l'interessat perquè les esmeni en el termini de deu dies hàbils a comptar del següent al de la notificació del requeriment?.
D'altra banda, en el cas que es denegui la sol·licitud de llicència, l'Ajuntament ha de comunicar-ho expressament a la persona interessada, motivar-li la denegació i indicar-li quins recursos es poden interposar contra la resolució i en quins terminis.
Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament d'Alcanar que comuniqui formalment i de manera expressa a la persona interessada, en el cas que encara no s'hagi fet, les seves actuacions.