Resolució
Q-08841/2013 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament d'Alcanar a un escrit relatiu a un permís d'obres

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Disciplina urbanística i inspecció
Data d'inici 11/12/2013
Data de l'últim moviment 06/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Alcanar Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament d'Alcanar a l'escrit que va presentar en què demanava informació en relació amb un permís d'obres que havia sol·licitat i pagat.

Contingut

El Síndic recorda que la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions catalanes, inclou en el dret dels ciutadans a una bona administració el dret a conèixer ?en qualsevol moment l'estat de tramitació dels procediments en què són persones interessades? (article 22. f).

En el procediment de protecció de la legalitat urbanística establert pel Text refós de la Llei d'urbanisme i el Reglament que el desenvolupa es preveuen les successives notificacions a les persones interessades dels actes i les resolucions de l'ajuntament, per tal que puguin presentar les al·legacions que estimin pertinents o els recursos que corresponguin, o que fins i tot, puguin executar-los.

Així mateix, pel que fa a les sol·licituds de llicències, el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny, a l'article 79.d) diu que ?si abans d'expirar el termini esmentat s'aprecia l'existència de deficiències esmenables que afectin la sol·licitud o la documentació presentades, s'ha de requerir l'interessat perquè les esmeni en el termini de deu dies hàbils a comptar del següent al de la notificació del requeriment?.

D'altra banda, en el cas que es denegui la sol·licitud de llicència, l'Ajuntament ha de comunicar-ho expressament a la persona interessada, motivar-li la denegació i indicar-li quins recursos es poden interposar contra la resolució i en quins terminis.

Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament d'Alcanar que comuniqui formalment i de manera expressa a la persona interessada, en el cas que encara no s'hagi fet, les seves actuacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/03/2014 Ajuntament d'Alcanar Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/04/2014 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2014 Ajuntament d'Alcanar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/05/2014 Ajuntament d'Alcanar Resolució pendent d'acceptació
08/07/2014 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
22/09/2014 Ajuntament d'Alcanar Segona reiteració / No col·laboració
18/12/2014 Ajuntament d'Alcanar Resposta a la resolució pendent d'acceptació
13/01/2015 Ajuntament d'Alcanar Resolució pendent d'acceptació
02/03/2015 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
14/09/2015 Ajuntament d'Alcanar Segona reiteració / No col·laboració
22/09/2015 Ajuntament d'Alcanar Resposta a la resolució pendent d'acceptació
05/10/2015 Ajuntament d'Alcanar Irregularitat
06/10/2015 Ajuntament d'Alcanar Seguiment finalitzat