Resolució
Q-08857/2013 Disconformitat amb la tramitació d'un procediment de reconeixement de la situació de dependència

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 12/12/2013
Data de l'últim moviment 24/07/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consorci de Serveis Socials de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació del procediment de reconeixement de la situació de dependència de la seva mare.

Exposa que en data 3 d'octubre de 2013 es va emetre la resolució per la qual s'estableix el programa individual d'atenció (PIA) mitjançant el qual es modifica l'aportació a l'usuari del servei de centre de dia per a gent gran amb data d'efectes des de l'1 de desembre de 2010. Amb aquesta nova resolució, la mare de la promotora va passar de no haver de fer cap aportació al servei concedit a haver de pagar 365,19 euros mensuals.

Segons aquesta resolució PIA, es va revisar l'expedient de dependència i es va constatar una variació en les circumstàncies econòmiques de la persona dependent, motiu pel qual es va iniciar el dia 1 de desembre de 2012 un procediment de revisió d'ofici de la seva participació en el finançament de la prestació concedida. La promotora es queixa perquè no va tenir coneixement del contingut d'aquesta resolució fins que des del centre de dia li van comunicar la modificació en la participació en el cost del servei.

Contingut

Un cop analitzada tota la documentació de què es disposa, i tot i que el Síndic no aprecia irregularitat pel que fa a la prestació econòmica, suggereix al Consorci de Serveis Socials de Barcelona que en aquests casos, d'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives, eviti demores procedimentals i complexi els terminis de tramitació previstos, adoptant les mesures necessàries per agilitzar la tramitació administrativa; dicti les resolucions en un termini raonable i de manera motivada, especialment en aquests casos de resolucions PIA que afecten persones vulnerables; s'inclogui a les resolucions de revisió d'ofici de manera detallada i precisa els motius de fet i de dret en què es fonamenta la reducció de la prestació i les dades tingudes en compte per calcular la nova prestació, i s'informi oportunament la persona interessada de les variacions i modificacions corresponents.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/02/2014 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
24/03/2014 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/02/2015 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/02/2015 Departament de Benestar Social i Família No irregularitat
19/02/2015 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
07/04/2015 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
14/07/2015 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/07/2015 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Irregularitat
24/07/2015 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-08137/2013
Q-04471/2013
Q-06454/2013