El promotor de la queixa, en representació d'una comunitat de propietaris de l'Hospitalet de Llobregat, manifesta la seva disconformitat amb les molèsties que pateixen els veïns a conseqüència de la il·luminació, fins a les 12 de la nit, del cartell d'un taller de vehicles.
Exposa que els veïns han presentat diverses instàncies a l'Ajuntament, i que estan pendents de rebre resposta de l'última instància presentada.
L'Ajuntament, per la seva banda, diu que l'activitat va obtenir llicència d'obres per la col·locació del cartell; que el cartell es troba col·locat correctament, tenint en compte les alçades màximes que fixa l'article 18.2 de l'Ordenança metropolitana de publicitat, i que les molèsties de llum i horaris que pateixen els veïns són un assumpte que s'ha de resoldre entre el taller i els veïns. Tot i això, els veïns afirmen que s'han adreçat a la titular de l'activitat però que no han rebut resposta.
D'una banda, l'article 14 de l'Ordenança metropolitana de publicitat de l'Hospitalet de Llobregat determina que ?les instal·lacions publicitàries susceptibles d'emetre llum, sempre que no causin molèsties als usuaris de les edificacions pròximes o als vianants i conductors de vehicles, només seran autoritzades en horaris compresos entre les 8 i les 22 hores del dia.
D'altra banda, cal tenir en compte que l'article 9 de la Llei 6/2001, de 31 de maig, d'ordenació ambiental de l'enllumenament per a la protecció del medi nocturn, estableix que les administracions públiques, en l'àmbit de llurs competències, han de vetllar perquè ?els enllumenats es mantinguin apagats en horari nocturn, quan no siguin necessaris?. L'article 24.1. determina que ?la potestat d'inspecció i control dels enllumenats que puguin ésser font de contaminació lumínica correspon al Departament de Medi Ambient i als ajuntaments?.
Per tant, el Síndic demana a l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat que, si encara no ho ha fet, inspeccioni els domicilis afectats tenint en compte la normativa esmentada sobre contaminació lumínica.