L'informe tramès pel Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) assenyala, d'una banda, que l'Ajuntament de Gavà no utilitza la solució que l'AOC posa a disposició dels ajuntaments i consells comarcals catalans perquè ofereixin la possibilitat de fer tràmits electrònics a la ciutadania des dels seus webs corporatius.
I, de l'altra, la solució de l'AOC, que s'anomena eTRAM, actualment emprada per 800 ajuntaments i 37 consells comarcals, funciona correctament amb els sistemes operatius disponibles actualment al mercat (Windows, OS X d'Apple i Linux).
L'informe de l'AOC manifesta que EACAT, l'extranet de les administracions públiques catalanes, propietat de la Generalitat de Catalunya i gestionada pel Consorci AOC, funciona correctament amb el certificat digital del treballador públic T-Cat i amb els diferents navegadors Firefox en la seva versió actual (30.0). Així mateix, l'AOC assenyala que treballa conjuntament amb la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona en el desenvolupament del sistema d'identificació digital basat en dispositius mòbils, la qual cosa evitarà l'ús de certificats digitals i reduirà gran part de la complexitat actual.
El Síndic suggereix a l'Ajuntament de Gavà que valori l'oportunitat de contactar amb l'AOC, a fi d'implementar la solució E-TRAM que posa a disposició dels ajuntaments i consells comarcals per fer tràmits electrònics des del web corporatiu.