Resolució
Q-09015/2014 Queixa relativa a una situació de presumpte assetjament escolar

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Assetjament escolar
Data d'inici 18/11/2014
Data de l'últim moviment 18/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La promotora de la queixa exposa una situació de presumpte assetjament escolar vers la seva filla, alumna d'una escola de Sabadell. Segons diu, la direcció del centre està al corrent de la situació, però no pren mesures per resoldre-la.

Segons l'informe del Departament d'Ensenyament, aquest centre educatiu té dificultats de gestió davant de relacions conflictives que apareixen entre els alumnes d'ESO. En el cas específic de la filla de la promotora, l'informe indica que aquesta alumna va ser atesa pel psicòleg del centre i la seva tutora al llarg del curs 2014-2015, els quals van valorar que no es tractava tant d'un cas d'assetjament com de significatives dificultats de relació entre els companys del grup de segon d'ESO que no tenien com a centre principal aquesta alumna, i que en tot cas ella patia més aquestes actituds hostils dels companys perquè tenia un caràcter més sensible.

L'informe continua dient que el psicòleg del centre va orientar la promotora de la queixa sobre la conveniència que la seva filla rebés atenció psicològica professional de manera regular i continuada per part d'un professional extern. També va ser derivada al centre de salut mental infantil i juvenil (CSMIJ). Malgrat que aquestes dues derivacions es van fer fa temps, la promotora ha informat que l'alumna encara no ha pogut ser atesa en aquest servei.

Per tot això, tenint en compte que la filla de la promotora començarà el curs 2015-2016 en un altre centre educatiu, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament que des de l'EAP s'iniciï un treball d'acompanyament proper i de suport a l'alumna en la seva incorporació en el nou centre educatiu.

Pel que fa a l'escola on assistia l'alumna fins ara, el Síndic suggereix al Departament que des de la Inspecció educativa se segueixi adquirint de manera efectiva el compromís d'instar aquest centre a augmentar i revisar a fons les mesures per tal que sigui més efectiu en la resolució dels conflictes entre iguals, i per millorar l'atenció i la informació a les famílies.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/12/2014 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/02/2015 Departament d'Ensenyament Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/05/2015 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/09/2015 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació
23/10/2015 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
13/11/2015 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació
18/11/2015 Departament d'Ensenyament Irregularitat
18/12/2015 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat