Resolució
Q-09087/2014 Manca de resposta de l'Administració sanitària a un escrit

Matèries
Polítiques socials
Salut
Dret a l'historial mèdic i testament vital
Data d'inici 19/11/2014
Data de l'últim moviment 04/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que l'Administració sanitària no hagi donat resposta a l'escrit que va presentar el 21 de juliol de 2014.

Contingut

El Síndic recorda que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, dins del termini legalment previst o en un termini de temps raonable. 

A més a més, la instrucció elaborada pel Servei Català de la Salut l'any 2004 determina expressament que cal donar resposta per escrit a l'usuari en totes les reclamacions formulades per escrit, i que l'entitat proveïdora s'ha de posar en contacte amb l'usuari en un termini ordinari màxim de quinze dies i ha de donar una resposta definitiva en un termini màxim de sis mesos.

D'acord amb això, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè es respongui sense més dilació l'escrit de la persona interessada, d'una manera raonada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/12/2014 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
04/11/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació