La promotora de la queixa exposa que en data 15 de maig de 2014 se li va notificar la resolució del procediment sancionador de trànsit per la comissió d'una infracció, però que prèviament no havia rebut cap notificació amb relació a aquest procediment, motiu pel qual no ha pogut presentar l'escrit d'al·legacions ni fer el pagament de la sanció amb bonificació. Per això, el 27 de novembre de 2014 va presentar recurs de reposició contra la resolució sancionadora a l'oficina de Base-Gestió d'Ingressos.
Després d'estudiar la informació tramesa per l'Ajuntament de Tortosa, el Síndic no constata cap irregularitat que pugui tenir incidència sobre la validesa de la sanció imposada.
No obstant això, cal destacar que la butlleta que documenta els dos intents de notificació al domicili de la promotora no fa constar que es deixés avís a la bústia ni indica els motius pels quals no va ser possible fer-ho. Per tant, el Síndic suggereix a Base - Gestió d'Ingressos de la Diputació de Tarragona que revisi les instruccions donades a l'operador postal que actua com a agent notificador amb la finalitat d'assegurar que s'intenta deixar avís a la bústia i es fa constar així a la butlleta, o bé s'indica el motiu pel qual no ha estat possible fer-ho.
D'altra banda, el policia municipal que va formular la denúncia va assenyalar com a causa per la qual no es va notificar en mà la que figurava com a genèrica en la butlleta de denúncia, ?circumstàncies del trànsit?. El Síndic considera que seria convenient adaptar el model de butlleta al redactat vigent de l'article 76, lletra d) del Text articulat sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària (que la detenció suposi un risc per a la circulació i que l'agent es trobi realitzant altres tasques de vigilància i control i no tingui mitjans per perseguir el vehicle), amb l'opció d'especificar, si escau, les circumstàncies concretes.
Finalment, cal recordar el deure de resoldre expressament el recurs de reposició interposat per la promotora contra la resolució sancionadora.