La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Administració a una sol·licitud relativa a un procediment quirúrgic que requereix.
Exposa que des de fa aproximadament dos anys està en llista d'espera d'una intervenció quirúrgica de reducció de pit a l'Hospital Moisès Broggi, de Sant Joan Despí, i que en la darrera visita amb l'especialista la van informar que no li farien la intervenció perquè aquest procediment quirúrgic ha deixat d'estar cobert per la sanitat pública.
Per aquest motiu, el dia 30 d'octubre de 2013 va enviar un correu electrònic a la bústia d'atenció al ciutadà de la Regió Sanitària de Barcelona del Servei Català de la Salut, al qual encara no ha rebut resposta.
De l'informe tramès pel Departament de Salut es desprèn que el Servei Català de la Salut ha comunicat a l'Hospital Moisès Broggi que la informació que està facilitant és errònia i que el CatSalut no ha retirat cap procediment de la cartera de serveis.
Cal tenir en compte que la persona interessada ja havia estat programada pel servei de cirurgia estètica de l'hospital per a la intervenció de mastoplàstia de reducció bilateral i que, tot i no ser un procediment quirúrgic garantit, la Regió Sanitària Barcelona del CatSalut li ha d'oferir la possibilitat de ser visitada per l'especialista i intervinguda amb agilitat. I, atès el temps que fa que la persona interessada pateix d'hipertròfia mamària, el Síndic suggereix al Departament de Salut que estudiï la possibilitat d'agilitar les visites que tingui pendents amb els especialistes, atesa la minva en la qualitat de vida que pateix.
D'altra banda, el Síndic suggereix que s'adoptin les mesures necessàries per agilitar els terminis d'espera i que s'informi la persona interessada de l'estat d'aquestes llistes i del temps aproximat en què se la podrà intervenir, o que se la derivi a altres centres en què se la pugui intervenir més aviat, si escau.
Finalment, atesa la informació errònia que van donar a la persona interessada els especialistes de l'Hospital Moisès Broggi, el Síndic suggereix al Departament de Salut que es corregeixi l'actuació d'aquest hospital quant a la informació i formació dels professionals en relació amb la informació que s'ha de donar als pacients, i que el CatSalut respongui la reclamació de la persona interessada.