Resolució
Q-09542/2015 Manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a un recurs d'alçada

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 11/11/2015
Data de l'últim moviment 24/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes que va presentar en data de 4 de juny de 2015 contra la resolució de data 14 de maig de 2015 per la qual se li concedia la prestació per al manteniment de despeses de la llar per a determinats col·lectius amb un import de 6 euros/mes, amb data d'efectes 1 de maig de 2015.

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 115.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació del recurs d'alçada presentat per la promotora, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'ha superat amb escreix el termini legalment establert.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació