La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les incidències que ha tingut amb la dispensació d'una cadira de rodes elèctrica que se li va concedir el 19 de juny de 2014.
Exposa que si bé amb la cadira que feia servir anteriorment mai no havia tingut cap problema, aquesta té una peça que li produeix un ròssec a les cames i li provoca unes llagues que requereixen que cada setmana hagi de ser atesa a l'Hospital Clínic Universitari. A més, explica que quan ha de baixar una rampa la cadira no segueix un traç recte. Diu que ha anat en diverses ocasions a la botiga on li van dispensar l'article però que no se li ha ofert cap solució.
El Síndic considera que el CatSalut hauria d'investigar l'afer i la promotora hauria de poder canviar l'article ortoprotètic per un altre que no li provoqués les llagues, o s'hauria de corregir, si fos el cas, la irregularitat de la cadira de rodes.
De l'informe tramès pel Departament de Salut es desprèn la recomanació que la persona interessada es posi en contacte amb el metge que va fer la prescripció per tal que validi les incidències o mancances de funcionalitats de la cadira actual i per fer un seguiment de les correccions o els ajustaments que faci el centre dispensador.
Això no obstant, atès que l'informe no fa referència ni dóna resposta a les incidències que plantejava la persona interessada en la seva queixa, en el sentit que la cadira té una peça que li produeix llagues a la cama, atès que el centre dispensador no ha solucionat aquest problema i atès que s'ha denegat el canvi de la cadira o la correcció dels seus elements, el Síndic suggereix al Departament de Salut: en primer lloc, que es faci el seguiment oportú de les indicacions que faci el metge prescriptor a fi d'adaptar la cadira a les necessitats de la persona interessada i corregir, si escau, la peça que li produeix llagues a les cames, i que se li donin alternatives de canvi de cadira o de correcció dels defectes de la que té; en segon lloc, que s'informi la persona interessada sobre les incidències que va presentar a la Regió Sanitària Barcelona del CatSalut, i sobre les possibilitats i alternatives de solucionar el seu problema, i en tercer lloc, que s'adoptin les mesures oportunes per garantir la qualitat de l'atenció a la persona interessada i de la prestació ortoprotètica.