Resolució
Q-09804/2014 Disconformitat amb l'atenció rebuda al Servei d'Oftalmologia de l'Hospital de l'Esperança, de Barcelona

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 17/12/2014
Data de l'últim moviment 08/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció que va rebre al Servei d'Oftalmologia de l'Hospital de l'Esperança, de Barcelona.

Exposa que durant una intervenció li van indicar que havia de sortir de la consulta i esperar uns moments a la sala fins que el tornessin a avisar. Tot i això, es va esperar unes quatre hores sense rebre cap altre avís ni informació, i quan va preguntar al personal que hi havia al taulell, li van indicar que l'especialista havia marxat. Finalment, va ser un especialista d'urgències qui va finalitzar la intervenció.

En data 7 de maig de 2014, el promotor va presentar una reclamació a la Unitat d'Atenció a l'Usuari del centre hospitalari, a la qual no ha rebut resposta.

Contingut

La situació que relata el promotor posa en relleu una atenció que no s'adequa als nivells de qualitat que haurien de complir els serveis sanitaris públics, d'acord amb el que estableix la normativa general de sanitat i la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària. 

D'una banda, es conclou que hi va haver manca d'informació al pacient, atès que no se'l va informar de si l'espera formava part del desenvolupament normal d'aquest procediment ni quanta estona  s'havia d'allargar, i també desatenció, atès que es va deixar el procediment sense finalitzar, i no va ser fins que el pacient va preguntar que es va continuar la intervenció. I d'altra banda, s'evidencia una demora important en la resposta a la reclamació que va presentar el promotor.

Per tot això, el Síndic suggereix al Departament de Salut que s'investiguin les incidències exposades pel promotor, que es doni resposta expressa i per escrit a la reclamació que va formular i que s'adoptin les mesures correctores oportunes perquè situacions com aquesta no es tornin a produir.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/01/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
04/11/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
22/12/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
08/01/2016 Departament de Salut Altres formes de finalitzar