Resolució
Q-09955/2014 Queixa relativa a la tramitació d'una sol·licitud de la prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 30/12/2014
Data de l'últim moviment 15/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Premià de Mar Pendent d'acceptació per l'administració
Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La promotora de la queixa mostra el seu malestar envers l'actuació de la seva referent social pel que fa a la tramitació de la sol·licitud de la prestació de la renda mínima d'inserció. Exposa que en data 11 d'agost de 2014 va presentar un escrit de reclamació a l'Ajuntament de Premià de Mar, al qual encara no ha rebut resposta.

En l'informe de l'Ajuntament es detallen les intervencions que s'han dut a terme en relació amb aquest cas i s'exposa que en el moment de la primera visita es va informar la persona interessada dels requisits previstos per la normativa reguladora de la prestació de renda mínima d'inserció. S'indica també que la professional que va gestionar la sol·licitud va valorar, a partir de la documentació presentada, que es complien les condicions establertes, si bé la valoració final correspon al Departament d'Empresa i Ocupació. I finalment, pel que fa a l'escrit que la senyora Martínez va presentar l'agost de 2014, s'assenyala que no se li ha donat resposta perquè va coincidir amb un període de vacances del personal, però que si la persona interessada s'hagués adreçat al servei se l'hauria atès.

Pel que fa a l'actuació dels professionals que van portar a terme l'avaluació del cas i la gestió de la sol·licitud, les dades de què es disposa no permeten determinar que no hagi estat correcta, ni si ha influït realment en la resolució de denegació. 

I pel que fa a l'escrit que la promotora va presentar a l'Ajuntament el mes d'agost de 2014, el Síndic considera que les circumstàncies a què es fa esment en l'informe tramès no justifiquen que no s'hagi resolt. Cal tenir en compte que les administracions públiques tenen el deure de resoldre expressament totes les sol·licituds que hi presenten les persones interessades. El compliment d'aquest deure s'ha de considerar independent i no pot quedar condicionat pel fet que la persona interessada no hagi demanat explicacions directament al departament o l'àrea de serveis socials. 

Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Premià de Mar que adopti les mesures oportunes per donar resposta expressa i per escrit a la reclamació que va presentar la promotora l'11 d'agost de 2014 de manera que es resolguin expressament les sol·licituds que hi planteja.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/03/2015 Ajuntament de Premià de Mar Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/03/2015 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/04/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/05/2015 Ajuntament de Premià de Mar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/05/2015 Ajuntament de Premià de Mar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/07/2015 Departament d'Empresa i Ocupació No irregularitat
03/07/2015 Ajuntament de Premià de Mar Resolució pendent d'acceptació
06/07/2015 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom No irregularitat
18/08/2015 Ajuntament de Premià de Mar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
07/09/2015 Ajuntament de Premià de Mar Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/09/2015 Ajuntament de Premià de Mar Resolució pendent d'acceptació
03/11/2015 Ajuntament de Premià de Mar Resposta a la resolució pendent d'acceptació
06/11/2015 Ajuntament de Premià de Mar Resolució pendent d'acceptació
15/01/2016 Ajuntament de Premià de Mar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació