El promotor de la queixa exposa que l'Ajuntament va contestar el seu escrit en data 7 de febrer de 2014 i li va indicar que s'inspeccionaria la zona i es prendrien mesures. Tot i això, es queixa que posteriorment no ha rebut cap altra comunicació sobre aquest assumpte.
L'Ajuntament ha informat que va portar a terme una inspecció al solar i va concloure que no s'hi produïa cap activitat irregular, tot i que s'hi feien unes obres amb la corresponent llicència urbanística municipal. No consta, però, que s'hagi donat resposta al promotor sobre el resultat de les actuacions de l'Ajuntament arran de la seva denúncia.
En aquest sentit, el Síndic recorda que qualsevol ciutadà o ciutadana, en exercici de l'acció pública en matèria d'urbanisme, pot exigir davant dels òrgans administratius i davant de la jurisdicció contenciosa administrativa el compliment de la legislació i del planejament urbanístic.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
És criteri del Síndic que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.
Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Navàs que informi el promotor de la queixa sobre les actuacions que ha dut a terme arran de la seva denúncia i sobre el resultat d'aquestes actuacions.