Resolució
Q-09989/2014 Manca de resposta de l'Ajuntament de Navàs a una instància relativa a un defecte en l'enllumenat d'un carrer

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Altres
Data d'inici 30/12/2014
Data de l'últim moviment 16/07/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Navàs Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament a la seva instància de data 2 de gener de 2014 relativa a un defecte en un tram de l'enllumenat existent en un carrer del municipi.

L'Ajuntament ha informat que els defectes en l'enllumenat públic s'han corregit, però no consta que s'hagi donat resposta al promotor sobre el resultat de les actuacions de l'Ajuntament arran de la seva denúncia.
 
En aquest sentit, el Síndic recorda que qualsevol ciutadà o ciutadana, en exercici de l'acció pública en matèria d'urbanisme, pot exigir davant dels òrgans administratius i davant de la jurisdicció contenciosa administrativa el compliment de la legislació i del planejament urbanístic.  

L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

És criteri del Síndic que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li  plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen. 

Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Navàs que informi el promotor de la queixa sobre les actuacions portades a terme per l'Ajuntament arran de la denúncia que va presentar i del resultat d'aquestes actuacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/01/2015 Ajuntament de Navàs Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/03/2015 Ajuntament de Navàs Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/05/2015 Ajuntament de Navàs Resolució pendent d'acceptació
04/06/2015 Ajuntament de Navàs Resposta a la resolució pendent d'acceptació
15/07/2015 Ajuntament de Navàs Irregularitat
16/07/2015 Ajuntament de Navàs Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-09987/2014