Informe
sobre el dret d'accés a la informació pública |
|
El síndic,
que el 9 de març va presentar al Parlament un informe monogràfic
sobre el dret d'accés a la informació pública, considera que cal una
llei específica que reguli el dret d'accés a la informació de manera
completa, unitària i coherent amb els paràmetres europeus. Aquesta
regulació ha de tenir en compte que l'accés a la informació pública
és un requisit per al control democràtic del poder públic i per
garantir una participació de qualitat de la ciutadania en la vida
pública.
|
|
El
síndic presenta l'Informe anual al president de la
Generalitat |
|
En una
trobada que va tenir lloc al Palau de la Generalitat, el síndic de
greuges, Rafael Ribó, va presentar al president de la Generalitat,
Artur Mas, l'Informe anual del Síndic
corresponent a les activitats
dutes a terme l'any 2011. El síndic, que el passat mes de febrer ja
havia presentat l'Informe a la presidenta del Parlament, Núria de
Gispert, va exposar-ne els temes més destacats i va destacar-ne
algunes xifres rellevants, com ara l'increment de queixes i la
millora en la resposta de l'Administració a les recomanacions de la
institució.
|
|
Acords
amb l'Ajuntament de Barcelona per millorar l'Administració i els
drets dels ciutadans |
|
L'alcalde
de Barcelona, Xavier Trias, i el síndic de greuges, Rafael Ribó, van
acordar el passat 26 de març incrementar la col·laboració per
millorar l'Administració i ser més eficaços. Així, s'han compromès a
donar més celeritat a la comunicació entre les dues institucions,
l'Ajuntament estudiarà el procediment per garantir que els agents de
la Guàrdia Urbana de Barcelona vagin degudament identificats amb el
número professional i treballaran conjuntament en la problemàtica de
la prostitució.
|
|
Conveni
amb Vodafone per promoure millores en la gestió de
reclamacions |
|
El passat
15 de març el Síndic i Vodafone van signar un conveni de
col·laboració per garantir la defensa dels drets dels ciutadans i
les bones pràctiques corporatives, i promoure millores en la gestió
de les reclamacions sobre la prestació de serveis de la companyia de
telecomunicacions. L'acord estableix que el Síndic trametrà les
reclamacions sobre Vodafone a la companyia i que aquesta es
compromet a donar resposta al Síndic en un termini de quinze
dies.
|
|
Conveni
amb Aigües de Sabadell per agilitar la tramitació de queixes
|
|
En virtut
de l'acord, signat el 26 de març, el Síndic supervisarà la prestació
dels serveis públics que Aigües de Sabadell té establerts amb les
administracions catalanes en més de 60 municipis, com ara les
activitats de captació, tractament, transport i distribució d'aigua
fins a l'usuari final. Així, el Síndic li trametrà les queixes
pertinents a la companyia i aquesta li respondrà en un termini de
deu dies, llevat de les reclamacions derivades d'avaries, que haurà
de contestar en un màxim de 48 hores.
|
|
Recepció
de queixes a Ripollet, Olot i Barcelona (La Sedeta) |
|
L'oficina
del Síndic es desplaçarà, entre altres llocs, a La Sedeta
(Barcelona), el 3 d'abril; a Olot, el dia 11, i a Ripollet, el 24
d'abril. L'objectiu de les visites és apropar el Síndic a les
persones perquè li puguin presentar queixes i consultes sobre les
administracions públiques i sobre les empreses que presten serveis
d'interès general (aigua, llum, gas, telèfon). Prèviament, cal
concertar l'entrevista per mitjà del telèfon 900 124 124 o del
correu electrònic sindic@sindic.cat.
|
| |
Subscripció | Donar-se de
baixa | Avís
Legal
D'acord
amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de
caràcter personal, i de la Llei 34/2002, d'11 de juliol, de serveis de la
societat de la informació i de comerç electrònic, el Síndic de Greuges de
Catalunya garanteix la confidencialitat i la seguretat en el tractament de
les dades de caràcter personal (adreça de correu electrònic), necessàries
per poder enviar el butlletí electrònic. Podeu exercir els drets d'accés,
rectificació, cancel·lació i oposició mitjançant un correu electrònic a la
bústia sindic@sindic.cat. Si no tenim cap comunicació per part vostra, les
dades continuaran a la nostra base de dades.
|