El jurat del concurs ha decidit que la cançó Tenim Veu, dels Cherries Atrapamosques, de l’Escola Les Fontetes, de Cerdanyola del Vallès és la guanyadora del concurs i, per tant, serà l’himne dels drets dels infants de Catalunya. Els alumnes de la cançó guanyadora gaudiran d’una estada de tres dies i dues nits en qualsevol alberg de la Xarxa d’Albergs de la Generalitat.
Els cantants Aina da Silva, Xavi Noms i Berta Peñalver, i les representants del Síndic de Greuges Aida C. Rodríguez i Eva Querol han pres aquesta decisió després de veure les interpretacions de les escoles en la gala final. El jurat ha destacat el seu ritme reivindicatiu, els canvis de tons i la seva energia durant la interpretació.
El segon premi, que consisteix en entrades a Port Aventura, ha estat per a la cançó Ei, grans!, del 5è B de l’Institut Escola Renaixença, d’Hostalets de Pierola.
Finalment, l’escola Marta Mata, de Vilanova del Camí, amb la cançó Benvinguts, drets!, ha estat guardonada amb el tercer premi: entrades a l’Illa Fantasia.
L’acte ha tingut lloc a l’auditori del CosmoCaixa, l’ha presentat el cantant Julen i ha aplegat més de 300 persones, entre membres de la comunitat educativa dels tres centres finalistes i representants institucionals i del món educatiu i del lleure.
La síndica, Esther Giménez-Salinas, en la seva intervenció, ha volgut destacar que, malgrat que només tres escoles han passat a la final, les quaranta candidates mereixen un reconeixement: “Transmeten valors i reivindicacions que la institució comparteix plenament, i la defensa dels drets és una cosa que hem de fer entre tots, cada dia i des de ben petits. Estic contenta de veure tants petits defensors en aquest acte”.
El projecte va néixer amb la voluntat que, a través d’una eina pedagògica i artística com és la composició musical, els infants catalans coneguessin els drets que tenen i, per tant, poguessin defensar-los millor. La institució vol posar en valor que algunes de les quaranta escoles que s’han presentat són centres amb molt alta complexitat, per la situació socioeconòmica de gran part de l’alumnat, fet que dificulta el seu procés d’aprenentatge.