Notícies

Comunicat en relació amb el desallotjament del B9

23/12/2025

Foto
Aquest matí s'ha requerit la sindica de greuges, Esther Giménez-Salinas, a participar en un diàleg entre els representants de les persones desallotjades del B9 i el Departament de Drets Socials i Inclusió, amb l'objectiu de trobar-los una solució residencial d’emergència i oferir-los un acompanyament social i jurídic. La sindica ha assumit el paper de facilitadora de l’acord i garant del compliment dels acords assolits. 

Giménez-Salinas valora positivament que s'hagi arribat a un acord i que totes les parts estiguin disposades a dialogar. També vol posar en valor l’actitud constructiva i dialogant que han tingut totes les entitats socials i el moviment badaloní en la recerca d’una solució. Sense elles, aquest acord no hauria estat possible.

La síndica és conscient de la complexitat de la situació i sap que el suport de les entitats socials –com les que formen part del projecte integral Bisbe Carrera o Badalona Acull– és clau per articular una resposta sòlida a la crisi humanitària. 

També recorda els compromisos adquirits en la cimera sobre el sensellarisme del passat 11 de desembre, que consistien a treballar activament per construir un acord de país entre totes les administracions i el tercer sector.

Finalment, la síndica vol manifestar la seva preocupació per la manca de col·laboració de l’Ajuntament de Badalona per resoldre la crisi humanitària i recorda la necessitat de complir la interlocutòria judicial d’activar els protocols i els recursos disponibles per acompanyar les persones desallotjades.

Tornar