El Síndic de Greuges ha enviat avui al Defensor del Poble el contingut de les comunicacions i consultes que ha rebut arran dels fets de l'aeroport del Prat, tal i com el Defensor estatal va demanar-li ahir per carta en resposta a la petició del Síndic perquè actués sobre el cas. Rafael Ribó també ha insistit sobre la necessitat d'obrir una actuació d'ofici.
Els escrits que va rebre el Síndic per part dels afectats es referien, en línies generals, a l'absoluta absència d'informació que van patir els passatgers a l'aeroport; a les múltiples cancel·lacions de vols, amb el conseqüent perjudici personal i econòmic; i a la impossibilitat de canviar el vol per un de posterior sense haver d'abonar la diferència o ajornar el viatge durant dies o setmanes. A més d'oferir la seva col·laboració per defensar els drets dels ciutadans, el Síndic ha insistit al Defensor del Poble sobre la necessitat d'obrir una actuació d'ofici per aclarir els fets. Segons el síndic, Rafael Ribó, "es tracta de fets tan greus que mereixen una investigació i reflexió àmplia i sistemàtica, de cara a aclarir exactament el que va passar i a conèixer les seves precises repercussions, i per a evitar que puguin reproduir-se".Des del 28 de juliol fins el 3 d'agost , un 10% de les trucades telefòniques i correus electrònics que van arribar a la institució del Síndic feien referència a la situació que va viure l'aeroport el dia 28 i els dies posteriors. Davant d'aquesta situació es va decidir orientar a les persones afectades a l'Agència Catalana de Consum i al ministeri de Foment o AENA. Durant tot el mes d'agost s'han seguit rebent trucades i correus electrònics pel mateix tema.