Els temes més destacats de les queixes i les consultes han estat serveis socials, multes i medi ambient.
L'oficina del Síndic s'ha desplaçat a Mataró per atendre directament les queixes i les consultes dels habitants d'aquesta localitat i de la comarca. A més, el síndic, Rafael Ribó, ha presentat personalment als habitants de la ciutat l'Informe al Parlament 2008, donant una rellevància especial a aquells temes relacionats amb el municipi de Mataró i amb la comarca del Maresme. Ribó també s'ha reunit amb l'alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron.
En total, els membres de l'equip del Síndic han rebut 76 visites, que s'han materialitzat en 41 queixes i 39 consultes.
Pel que fa a les actuacions procedents d'habitants de Mataró, el Síndic va iniciar l'any passat 264 actuacions (59 queixes i 205 consultes). Procediment administratiu, consum i educació són les àrees en què es van portar a terme més actuacions.
Al Maresme, les actuacions del Síndic durant el 2008 van ser 1.199: 296 queixes i 903 consultes. A més de Mataró, Premià de Mar, amb 25 queixes i 75 consultes, i el Masnou, amb 31 queixes i 65 consulta, van ser les altres poblacions del Maresme on es van rebre més peticions d'actuació durant el 2008. Procediment administratiu i consum són els temes sobre els quals es van portar a terme més actuacions.
Des de 1996, l'oficina del Síndic ja ha fet 80 desplaçaments arreu de Catalunya, 47 durant l'actual mandat del síndic Ribó. L'anterior abans de Mataró va ser a Mollerussa. Aquesta és la segona vegada que el Síndic desplaça l'oficina a Mataró. Hi va fer una primera visita el juny de 2000.