Notícies

El Síndic investiga les vies de reclamació i consulta que les empreses de serveis bàsics posen a disposició dels usuaris

27/07/2009

Arran de les nombroses queixes rebudes amb relació a les dificultats per reclamar i contactar amb determinades companyies prestadores de serveis bàsics, el Síndic ha decidit obrir una actuació d'ofici i analitzar la situació amb detall.

El defensor de les persones entén que la manca d'accessibilitat real pot comportar la conculcació dels drets bàsics dels consumidors.

En el marc d'aquesta actuació, el Síndic investigarà els diversos mitjans d'accés, com ara telèfons, webs, contacte presencial, etc., que ofereixen les empreses Telefónica, Fecsa Endesa, Gas natural, AGBAR i Ferrocarrils de la Generalitat, amb les quals el Síndic té subscrits convenis de col·laboració. A més, posarà una consideració especial a les necessitats d'accés de les persones amb discapacitat.

A banda d'analitzar els mitjans previstos per a les persones amb necessitats especials, la investigació tindrà en compte, entre altres aspectes, el cost econòmic de les línies telefòniques d'accés, els enllaços a les webs d'atenció i defensa dels usuaris, el disseny dels formularis de reclamació i la llengua en què s'ofereix la informació.

Tornar