El conveni es concreta d'una banda, en la tramesa a l'Ajuntament d'un informe anual que reculli la situació de les queixes gestionades referents al municipi i una estadística de les consultes provinents de persones i entitats de cada municipi que s'hagin atès al Síndic. D'altra banda, el Síndic també podrà assistir a un plenari municipal per exposar i debatre l'informe esmentat.
A més, el Síndic podrà desplaçar-se al municipi per comprovar sobre el terreny l'abast d'una queixa. També podrà traslladar a Torelló els assessors que consideri adequats perquè s'entrevistin amb les persones o les entitats que ho sol·licitin i l'Ajuntament ha de facilitar-los un espai, que estarà situat al Viver d'Empreses de Serveis (Gestiomat). A petició del Síndic, l'Ajuntament ha de posar a la seva disposició els responsables polítics i funcionaris pertinents perquè l'informin de les circumstàncies i els antecedents que fan referència a la queixa.
Aquest és el dotzè conveni d'aquestes característiques que signa el Síndic amb un municipi. Els anteriors van ser amb els ajuntaments de Sant Adrià de Besòs, Castellar del Vallès, Sant Sadurní d'Anoia, Cubelles, Cardedeu, Sant Pere de Ribes, Barberà del Vallès, Canet de Mar, Matadepera, Esparreguera i Tàrrega.