El síndic de greuges, Rafael Ribó, ha pronunciat la conferència de la sessió inaugural de la 26a Conferència de la Regió del Pacífic i de l’Àsia Austral de l’Institut Internacional de l’Ombudsman (IIO), que ha tingut lloc del 23 al 25 de març a Taipei (Taiwan).
Ribó, que ha estat convidat com a president de la regió europea de l’IIO, ha parlat sobre el paper dels defensors en el sistema internacional de drets humans i s’ha centrat en l’experiència europea. A banda del síndic també han estat convidats a participar en la trobada, la presidenta de l’IIO i ombudsman de Nova Zelanda, Beverley Wakem i el secretari general de l’IIO i ombudsman d’Àustria, Peter Kostelka.
El tema central de la Conferència ha estat "l'Ombudsman i els Drets Humans: protegint els Drets Humans i promovent la bona administració”.