Notícies

La demora en el pagament de la Renda Mínima d’Inserció (RMI) ocasiona un greuge per al dret de les persones

12/08/2011

L’Administració ha d’actuar amb celeritat per garantir que les persones amb dret a percebre l’RMI i que no l’han rebut, la rebin al més aviat possible. A més, el Síndic de Greuges considera necessari retornar a l’anterior sistema de pagament el proper mes de setembre per garantir el cobrament de l’RMI el dia 1 del mes.

El Síndic de Greuges va obrir el passat dilluns una actuació d’ofici per valorar que el sistema de pagament de l’RMI del mes d’agost hagi estat mitjançant l’enviament a domicili d’un xec nominatiu enlloc d’un ingrés directe a un compte corrent així com els problemes que aquest canvi ha suposat als beneficiaris.

Després d’analitzar la documentació aportada en algunes de les queixes rebudes al Síndic, de mantenir el dimarts al matí una primera conversa telefònica amb el conseller de Benestar i Família, Josep Lluís Cleries, i el secretari general del Departament d’Empresa i ocupació, Enric Colet, i de realitzar algunes comprovacions en el marc de la investigació oberta per la institució, el Síndic va traslladar per carta el dimecres passat als dos consellers de la Generalitat responsables de l’RMI les següents consideracions urgents: 

1)      La necessitat de retornar al sistema anterior de pagament per al proper mes de setembre per garantir el cobrament de l’RMI el dia 1 del mes.

2)      El requeriment d’adoptar les mesures oportunes per ampliar de forma immediata la cobertura del servei telefònic 900 900 500.

3)      El recordatori que l’Administració ha d’actuar amb celeritat per garantir que totes les persones que tinguin reconegut el dret a percebre l’RMI corresponent al mes de juliol de 2011 rebin aquest pagament al més aviat possible, d’acord amb el principi que l’actuació de les administracions públiques s’ha de regir per principis d’eficàcia i celeritat. Aquest plantejament s’ha d’entendre sens perjudici d’instruir posteriorment, d’acord amb els procediments i les garanties establertes normativament, expedients de revisió i suspensió de la prestació en aquells casos en què es verifiqui que el beneficiari incompleix les condicions establertes per accedir a l’ajut.

Sens perjudici d’aquestes consideracions, el Síndic ha requerit a la Generalitat un seguit d’informacions per tal de procedir a valorar, en tota la seva complexitat, l’actuació de l’Administració en aquest procés.

 

Tornar