Rafael Ribó considera que una taula horària fiable alleugeriria la càrrega que han d’assumir les persones amb discapacitat i que comporta una discriminació
El Departament ha argumentat que la gestió dels serveis en la situació actual no permet aquesta vinculació entre trens, serveis i freqüències
Davant la manca d’accessibilitat dels trens de Rodalies de Catalunya, fet que recentment ha tingut ressò mediàtic i que el Síndic ha pogut constatar des de fa anys amb la recepció de nombroses queixes, Rafael Ribó ha obert una actuació d’ofici per defensar la introducció de mesures pal·liatives fins que tota la flota estigui adaptada.
El Síndic s’ha adreçat al Departament de Territori i Sostenibilitat per reactivar les recomanacions que li va fer l’any 2013 per combatre aquesta problemàtica. Amb aquest objectiu, ha qüestionat la reticència manifestada fins ara des de l’Administració per establir una taula horària fiable de circulació de trens amb accessos adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.
Tot i que es tracta d’una mesura aparentment senzilla, el Departament ha argumentatque la gestió dels serveis en la situació actual no permet aquesta vinculació entre trens i serveis ni adscriure els trens adaptats a freqüències concretes que garanteixin a l’usuari disposar de trens adaptats en horaris concrets.
El Síndic considera que les mesures que ha proposat a Rodalies de Catalunya, vinculades amb el dret d’accés a la informació sobre el servei i a la possibilitat d’utilitzar el transport públic en condicions d’igualtat a tots els ciutadans, alleugeriria molt la càrrega, ja desproporcionada, que han d’assumir les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda, i que es tradueix en una situació de discriminació per raó de la discapacitat.
Rafael Ribó també s’ha adreçat al director de Rodalies a Catalunya, Fèlix Martin, amb qui té prevista una reunió a finals del mes de juliol, per exposar-li la situació i avançar-li algun dels temes que li plantejarà el dia de la trobada.