Un dels aspectes que més indignació ha despertat entre els afectats és la manca d'informació i d’explicacions per part de la companyia
El Síndic de Greuges de Catalunya ha obert una actuació d'ofici per investigar el tall en el subministrament elèctric que va tenir lloc a la comarca de la Ribera d'Ebre el passat 31 de juliol. D'acord amb les informacions publicades, l'incident va afectar set municipis i gairebé 4.000 abonats, que es van quedar sense llum durant dues o tres hores.
El Síndic ha demanat informació a la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial i a la companyia Endesa sobre els motius pels quals es va produir el tall i per què es va trigar tant a recuperar el servei. També s'ha interessat per la gestió de la informació facilitada als usuaris, un dels aspectes que ha despertat més indignació entre els afectats. Segons els mitjans de comunicació els usuaris es queixen de no haver rebut cap tipus d'explicacions per part de la companyia elèctrica.
Totes les queixes que es rebin sobre aquest incident s'afegiran a l'actuació d'ofici iniciada. Cada promotor rebrà puntualment les actualitzacions sobre l'estat i la situació de la tramitació.