Així, les persones promotores de la queixa davant el Síndic de Greuges de Catalunya han de ser informades de la possibilitat de presentar la queixa davant la Sindicatura de Greuges de l’Hospitalet quan el fet que la motivi tingui a veure amb el funcionament de l’Administració municipal de l’Hospitalet.
Per la seva banda, la Sindicatura de Greuges de l’Hospitalet es compromet a trametre amb celeritat al Síndic de Greuges de Catalunya els greuges que afectin administracions distintes de la municipal, sempre que la persona interessada hi estigui d’acord. En aquests casos, la Sindicatura de Greuges de l’Hospitalet pot incorporar un informe propi per col·laborar en la tramitació i la resolució de la queixa per part del Síndic de Greuges de Catalunya. També pot demanar ser informada de la resolució adoptada finalment quan els òrgans objecte de la queixa actuïn al municipi de l’Hospitalet i tinguin relació amb altres serveis municipal.
Durant l’acte de signatura el síndic ha encoratjat la nova síndica a sol·licitar l’entrada a l’Institut Internacional d l’Ombudsman (IOI) tant pel que fa als avantatges del treball en xarxa dels membres de l’IOI com de l’aprenentatge que poden oferir d’altres institucions amb la seva experiència en la defensa dels drets humans i la bona administració.
El Síndic de Greuges de Catalunya té convenis similars amb quasi tots els defensors locals de Catalunya. L’acord amb l’Hospitalet arriba menys d’un any després que el ple de l’Ajuntament aprovés incorporar la figura del síndic local.