Actualització i clarificació de funcions de les àrees de gestió
La delegació de funcions està prevista en la Llei 24/2009, de 23 de desembre, del Síndic de Greuges
La resolució publicada avui en el DOGC dona publicitat a la distribució de funcions dels membres integrants del Consell de Direcció
El Diari oficial de la Generalitat de Catalunya publica avui la Resolució de 14 de desembre de 2020, per la qual s’adeqüen les funcions dels membres integrants del Consell de Direcció a les competències actuals i necessitats de la institució.
El Consell de Direcció és l’òrgan de consulta i d’assessorament del síndic en totes les matèries d’organització i de funcionament de la institució, i està regulat en l’article 4 del Reglament d’organització i de règim intern.
Des de l’inici del mandat actual, i d’acord amb les atribucions previstes en la Llei 24/2009, de 23 de desembre, del Síndic de Greuges, el Consell de Direcció rep la delegació d’algunes de les funcions encomanades a la institució en els adjunts o les persones responsables de Gabinet i Gerència. Avui, per poder dur a terme de manera més eficaç i eficient les competències que té assignades la institució, aquestes funcions s’han ajustat a les noves competències i necessitats, i per això se n’ha oficialitzat l’actualització
Entre aquestes funcions, algunes de les més destacades són:
Adjunt o adjunta general:
- Les relacions de la institució amb el Parlament ─llevat les que corresponen a l’Àrea d’Infància─, l’Administració de la Generalitat, l’Administració local i els síndics locals.
- La representació internacional del Síndic en les organitzacions i entitats especialitzades.
- Dirigir, planificar i coordinar l'informe anual de la institució.
- Dirigir, planificar i coordinar l’Estructura de Drets Humans de Catalunya.
- Dirigir, coordinar i planificar les sessions del Consell Assessor del Mecanisme Català per a la Prevenció de la Tortura i l’informe anual.
- Dirigir, planificar i controlar les matèries i les actuacions assignades a les àrees de Seguretat, Igualtat, Consum, Tributs, Medi Ambient, Territori, Urbanisme i Habitatge.
Adjunt o adjunta per a la defensa dels drets dels infants i dels adolescents:
- Promoure els interessos dels drets dels infants i dels adolescents i vetllar pel compliment de les condicions del seu desenvolupament integral.
- Elaborar i presentar, a la comissió del Parlament que correspongui, l’informe anual sobre la situació de la infància a Catalunya.
- Dirigir, coordinar i planificar les sessions del Consell Assessor Jove del Síndic.
- Dirigir, planificar i controlar les matèries i les actuacions assignades a les àrees d’Educació, d’Infància, de Cultura i Llengua, d’Universitats i de Salut.
Director o directora del Gabinet:
- Dirigir, planificar i controlar les tasques adscrites al Gabinet del síndic.
- Dur a terme la direcció de la política comunicativa i la interlocució amb els mitjans de comunicació i definir l’estratègia comunicativa en les xarxes socials i en el web.
- Dirigir, planificar i controlar les publicacions del Síndic.
- Dur a terme la direcció de la política comunicativa interna.
- Dirigir, planificar i controlar les matèries i les actuacions assignades a l’Àrea de Serveis Socials.
Persona titular de la Gerència:
- Dirigir els assumptes relatius al personal.
- Dirigir la preparació de l'avantprojecte de pressupost i la gestió pressupostària, la comptabilitat, la gestió patrimonial i la contractació administrativa.
- Dirigir la gestió documental i l’arxiu del Síndic de Greuges de Catalunya, i impulsar la transició a la gestió documental electrònica i l’arxiu digital.
- Dirigir les mesures relatives a la protecció de dades de caràcter personal i seguretat de la informació.
- Dirigir i coordinar l’informe anual d’avaluació de la Llei de transparència a Catalunya.
- Dirigir, planificar i controlar les matèries i les actuacions assignades a les àrees d’Administració Pública i Drets, de Relacions Laborals i Pensions i d’Immigració.
Tornar