Queixa

Vull presentar una queixa

Si creus que una Administració o una empresa que presta serveis d'interès general (aigua, llum, gas, telefonia...) ha vulnerat els teus drets, fes-nos arribar la teva queixa. Vídeo explicatiu.

Com us faig arribar la queixa?

  • Per telèfon

900 124 124 (gratuït) o 933 018 075.

  • Presencialment

    • A la institució: 

Passeig de Lluís Companys, 7, 08003 Barcelona. Veure mapa.

Horari: 8.30 a 17.30 h de dilluns a dijous, i de 8.30 a 15 h els divendres. A l'agost, l'horari és de 8.30 a 15 h, de dilluns a divendres.

Pots demanar cita prèvia per evitar esperes.

  •  
    • A la teva localitat o en una localitat propera:

      L'equip de la síndica es desplaça per les localitats de Catalunya. Pots consultar les properes sortides per veure si aniran a la teva població o a prop.

    • Formulari descarregable
  • Per internet

    • Formulari 
    • Seu electrònica (Presentar una queixa - formulari amb certificat digital o IdCAT Mòbil)
    • Correu electrònic sindic@sindic.cat 
      El correu ha d'incloure les dades bàsiques per poder tramitar la queixa (veure, més avall, l'apartat Com ha de ser la queixa?).
  • Per correu ordinari

    Pots escriure'ns una carta i enviar-la a l'adreça següent: passeig de Lluís Companys 7, 08003, Barcelona.
    La carta ha d'estar signada i ha d'incloure les dades bàsiques per poder tramitar la queixa (veure més avall, l'apartat Com ha de ser la queixa?). 

  • Per fax

    933 013 187 
    El fax ha d'incloure les dades bàsiques per poder tramitar la queixa (veure més avall, l'apartat Com ha de ser la queixa?). 

Si voleu més informació, podeu trucar al telèfon 900 124 124 (gratuït) o al 933 018 075.

Com ha de ser la queixa?

L'escrit de la queixa ha de ser senzill, directe i concís. Formulari descarregable.

Té la confidencialitat garantida.

Dades bàsiques per presentar la queixa:

  • Fet que motiva la queixa.
  • Nom de l'Administració o l'empresa de servei d'interès públic (aigua, llum, gas, telefonia...) contra la qual es planteja la queixa.
  • Explicació breu dels tràmits administratius fets.
  • Dades personals de la persona interessada (afectada):
    • Nom i cognoms
    • DNI
    • Correu electrònic (si vols rebre notificacions electròniques)
    • Adreça postal (si vols rebre notificacions en paper)
    • Telèfon

Si s'actua en nom d'una tercera persona o entitat, cal donar, també, les dades de la persona representant i una acreditació de la representació que es pot presentar més tard si hi ha algun inconvenient.

Quan em contestaran?

En un primer moment, rebràs un missatge per dir-te que hem rebut correctament la teva queixa. Per a la resolució definitiva del cas, dependrà de diferents factors.

Si no reps cap missatge passats deu dies de la presentació de la queixa, potser hi ha hagut algun problema tècnic. Posa't en contacte amb nosaltres i ho resoldrem.