The english version of this page is not available, you are viewing the catalan version
El conveni estableix que el Síndic ha d'oferir a l'Ajuntament una supervisió singularitzada de la seva actuació. Aquesta es concreta, d'una banda, en la tramesa a l'Ajuntament d'un informe anual que reculli la situació de les queixes gestionades referents al municipi i una estadística de les consultes provinents de persones i entitats de Sant Adrià que s'hagin atès des del Síndic.
D'altra banda, el Síndic també pot assistir a un plenari municipal per exposar i debatre l'informe esmentat.
Les dues institucions acorden també donar la màxima celeritat a la tramitació de les queixes presentades al Síndic que afectin competències municipals. Amb aquesta finalitat, el Síndic pot desplaçar-se al municipi per comprovar sobre el terreny l'abast d'una queixa. També pot portar a Sant Adrià els assessors que consideri adequats perquè s'entrevistin amb les persones o les entitats que ho sol·licitin i l'Ajuntament ha de facilitar-los un espai en un dels quatre equipaments següents: el Casal de Cultura (barri de Sant Joan Baptista), l'edifici Polydor (barri de Sant Adrià Nord), el Centre Cívic del Besòs (barri del Besòs) i la Biblioteca de la Mina (barri de la Mina). A petició del Síndic, l'alcalde ha de posar a la seva disposició els responsables polítics i els funcionaris pertinents perquè l'informin de les circumstàncies i els antecedents que fan referència a la queixa.