The english version of this page is not available, you are viewing the catalan version
L’alcalde, Valentí Junyent, i el síndic, Rafael Ribó, signen un conveni per impulsar la defensa dels drets en l’àmbit local.
L’oficina del Síndic de Greuges s’ha desplaçat avui a Manresa per atendre directament les queixes i les consultes dels habitants d’aquesta localitat. En total s’han rebut 31 visites, que s'han materialitzat en 27 queixes i 6 consultes, que han tractat, majoritàriament, temes de serveis socials i salut.
L’objectiu de la visita ha estat oferir a la ciutadania de Manresa la possibilitat de presentar queixes i fer consultes sobre actuacions de les administracions i les empreses que presten serveis d’interès general (llum aigua, gas, etc.). Durant tot el dia, l’equip del Síndic ha rebut queixes i consultes al centre cultural El Casino.
La visita a Manresa també és una oportunitat per al síndic i el seu equip de conèixer de primera mà les problemàtiques de la població i de mantenir un contacte més directe amb les persones. En aquest sentit, l’equip del Síndic també ha aprofitat l’estada a Manresa per visitar la Clínica Sant Josep, la llar d’infants La Llum, la Residència Juvenil, l’Associació Intercultural Bages per a Tothom, el centre d’acollida de menors Estrep, la comissaria dels Mossos d’Esquadra i les dependències de la policia local.
En el decurs de la visita, el síndic, Rafael Ribó, i l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, han signat un conveni de col·laboració per tal d’oferir una millor atenció als habitants de Manresa en la defensa dels seus drets en l’àmbit local.
El conveni estableix que el Síndic oferirà a l’Ajuntament una supervisió singularitzada de la seva actuació al municipi. Aquesta actuació es concretarà, d’una banda, en la tramesa a l’Ajuntament d’un informe anual que reculli la situació de les queixes gestionades referents al municipi i una estadística de les consultes provinents de persones i d’entitats de Manresa que s’hagin atès al Síndic. D’altra banda, el Síndic també podrà assistir a un plenari municipal per exposar i debatre l’informe esmentat. El conveni també determina que l’Ajuntament donarà la màxima celeritat a la tramitació de les queixes presentades al Síndic i que afectin competències municipals.
Durant el 2010, els habitants de Manresa van fer arribar al Síndic un total de 165 actuacions (60 queixes i 105 consultes). Temes relacionats amb serveis socials, en 14 casos, i procediment administratiu (multes de trànsit, responsabilitat patrimonial, accés a documentació, etc.), en 10, van ser les temàtiques més exposades en les queixes dels manresans durant el 2010. Al Bages el total d’actuacions fetes pel Síndic durant el 2010 va ser de 411 (158 queixes i 253 consultes). Sant Joan de Vilatorrada, amb 41 actuacions (30 queixes i 11 consultes), i Moià, amb 22 (7 queixes i 15 consultes ), van ser les altres dues poblacions del Bages d’on el Síndic va rebre més queixes i consultes durant el 2010.
Aquesta és la tercera ocasió que l’oficina del Síndic es desplaça a Manresa, localitat que ja s’havia visitat el febrer del 2005 i l’abril de 1998.
Actualment, un equip del Síndic visita dues poblacions per setmana amb l’objectiu de donar un millor servei de proximitat a tots els ciutadans de Catalunya en la seva funció d’atendre queixes i consultes.