La version française de cette page n'étant pas disponible, vous avez été renvoyé à la version catalane

Actualités

La institució renova els seus compromisos de qualitat amb les persones

24/12/2024

Es publica la nova carta de servei del Síndic de Greuges, que recull els drets i deures dels ciutadans, i els compromisos de qualitat de la institució

Avui s’ha publicat la nova carta de servei del Síndic de Greuges. Aquest document recull els serveis que presta la institució, els drets i deures de les persones que s’hi adrecen, i els compromisos de qualitat de servei que s’assumeixen. La primera carta de servei data de l’any 2008 i, malgrat que se n’ha anat fent seguiment de manera periòdica, enguany s’ha volgut renovar àmpliament amb l’objectiu de garantir els drets de les persones ateses.

Els drets i els deures de les persones que s’adrecen al Síndic es recullen en el capítol III de la carta de servei. Destaquen el dret a ser escoltat per una persona referent i a rebre un tracte personalitzat. També s’hi ha volgut recollir el dret a ser atès sense necessitat de cita prèvia i el dret a rebre orientació sobre com canalitzar els assumptes que no són competència de la institució. A més a més, es reconeix una atenció específica per a les víctimes de violència masclista i per a infància i adolescència. Com a novetat, la carta reconeix el dret a participar en processos de mediació i conciliació, –o altres mètodes adequats per a la solució de conflictes–, i a rebre una disculpa de la institució en cas d’un incompliment d’algun compromís.

També s’hi estableix l’atenció per diferents canals: presencial i per telèfon, videoconferència i mitjans digitals. A més, perquè les persones de fora de Barcelona tinguin més fàcil l’accés a la sindicatura, la institució es compromet a fer un mínim de vuitanta desplaçaments a municipis del territori català.

Quant als terminis, la carta recull que les consultes presencials s’atendran el mateix dia; les telefòniques, quan s’hagin programat conjuntament amb la persona interessada, i les escrites, en el termini màxim de cinc dies. La resolució de les queixes s’haurà d’emetre en el termini màxim de quaranta-cinc dies un cop s’hagi rebut tota la documentació sol·licitada a l’Administració. La institució també adquireix el compromís de fer seguiment de les resolucions per garantir-ne el compliment.

A més, la carta de servei recull un seguit d’indicadors que serviran per comprovar el compliment dels compromisos adquirits. Aquesta informació es publicarà de manera periòdica i reutilitzable al portal de transparència de la institució.

Finalment, qualsevol persona que faci ús dels serveis de la institució del Síndic de Greuges pot presentar una queixa sobre el funcionament de la institució o un suggeriment per millorar la qualitat del servei. Aquesta informació també es publicaran, de manera anonimitzada, al portal de transparència.


Retour