La version française de cette page n'étant pas disponible, vous avez été renvoyé à la version catalane

Actualités

El retard en les administracions en donar resposta al Síndic alenteix la tramitació de les queixes

21/04/2008

Ribó ha explicat al Parlament durant la primera jornada del debat en comissió de l'informe 2007 que la mitjana de temps total de tramitació de queixes és d'uns sis mesos , si bé el Síndic només triga 67,91 dies en fer les seves gestions, mentre que l'administració triga una mitjana de 153,43 dies en respondre als requeriments del Defensor de les persones.

Quan la persona interessada ha d'aportar informació complementària triga una mitjana de 93 dies.
El síndic considera que aquest temps excessiu en la resposta de les administracions no va solament en detriment de la rapidesa de tramitació dels expedients, i per tant, de la percepció del ciutadà en l'agilitat de la institució, sinó que perjudica especialment la ciutadania i la seva confiança en el conjunt d'institucions públiques. El Defensor de les persones ha destacat, una vegada més, la lentitud i la descoordinació entre les administracions en aplicar les prestacions de la llei de la dependència. Tot i tenir en compte la complexitat del procés i el nombre de sol·licituds presentades, no es pot deixar de denunciar el retard, que fins i tot admet la mateixa Administració- a fer efectiva la llei. La pràctica totalitat de les queixes presentades amb relació a l'aplicació de la llei planteja la disconformitat pels retards en la valoració de la situació de dependència. A aquests retards s'hi afegeix la lentitud a fer efectives les ajudes, que perjudica l'accés de les persones amb dependència a gaudir dels drets que tenen reconeguts per la Llei.

Retour