La version française de cette page n'étant pas disponible, vous avez été renvoyé à la version catalane
El consistori ja ha enviat el projecte a la Direcció General de Polítiques Ambientals perquè determini si cal fer-hi una avaluació d’impacte ambiental.
Les obres, que poden afectar els espais protegits de Xarxa Natura 2000, s’han de sotmetre per llei a un estudi de l’òrgan ambiental.
El Síndic ha actuat d'ofici atès que el projecte preveu pavimentar 3.700 metres de pista forestal del Parc Natural del Montseny.
L’Ajuntament del Montseny ha coincidit amb el suggeriment del Síndic de Greuges de Catalunya d’aturar l’execució del projecte d’arranjament i de pavimentació d’una pista forestal al Parc Natural del Montseny fins que la Direcció General de Polítiques Ambientals en faci una valoració. L’alcalde, Alfons Planas, ha informat el Síndic que ja s’ha adreçat a l’administració esmentada perquè, en qualitat d’òrgan ambiental, determini si cal sotmetre el projecte a una avaluació d’impacte ambiental.
Atès que les obres de connexió de la carretera BV-5301 amb la BV-5114 afecten 3.700 metres de pista forestal del Parc Natural del Montseny, concretament el tram que compren de Sant Marçal a les Illes, el Síndic va obrir una actuació d’ofici. Després de demanar informació a totes les parts implicades, va emetre la resolució en la qual suggereix que se n’aturi l’execució fins que la Generalitat n’hagi avaluat la incidència, si així ho decideix.
En el marc d’aquesta investigació, el Síndic ha recordat al consistori del Montseny que la Llei 21/2013, d’avaluació ambiental, estableix que els projectes que puguin afectar de manera apreciable, directament o indirectament, espais protegits de Xarxa Natura 2000, com és aquest cas, han de ser objecte d’una avaluació de l’impacte ambiental simplificada. La normativa estatal també exigeix que els executors d’aquest tipus de projectes sol·licitin a l’organisme competent que es pronunciï sobre la necessitat o no de fer una avaluació d’impacte ambiental.
L’anunci de l’execució d’aquestes obres ha generat moviments de protesta pel suposat impacte ambiental de la via a la capçalera del riu Tordera. Els grups ecologistes denuncien que el projecte incompleix diverses normatives europees i alerten que les obres comportaran l’entrada de maquinària pesant, tala d’arbres, obertura de rases, moviments de terres, desviament i canalització d’aigües.