La version française de cette page n'étant pas disponible, vous avez été renvoyé à la version catalane
S’ha rebut una queixa sobre la manca de transparència i difusió en el procediment
Denuncien que tindrà un impacte immobiliari i ecològic i que no respon a necessitats reals
El Síndic de Greuges de Catalunya ha demanat al Departament de Territori i Sostenibilitat que retiri l'aprovació definitiva del Pla director urbanístic aeroportuari de la Cerdanya de l'ordre del dia de la Comissió de Política Territorial i d'Urbanisme de Catalunya, prevista per al dimarts 5 d’abril.
El Síndic s'ha fet ressò de les veus contràries al Pla i, abans que s'aprovi definitivament, ha demanat informació sobre les característiques i els possibles efectes ambientals i urbanístics que pot comportar. A més, ha reclamat al Departament que respongui les al·legacions formulades pels ajuntaments directament afectats, Das i Fontanals. Ambdós consistoris s'han adreçat al Síndic per demanar-li que intervingués i aturés l'aprovació del Pla
El Síndic també ha rebut una queixa en la qual es denuncia una possible manca de transparència i difusió en el procediment. En primer lloc, perquè el tràmit d'informació pública es va dur a terme durant el mes d'agost, mes en què és fàcil que passi inadvertit per als possibles interessats. En segon lloc, perquè el 14 de gener de 2016 la Direcció General de Transports i Mobilitat va denegar a un interessat l'accés a l'expedient. El Síndic ja ha demanat explicacions sobre aquests fets.
Les al·legacions al Pla se centren, entre d’altres, en el fet que aquest tindrà un impacte negatiu des del punt de vista immobiliari i ecològic quan no respon a necessitats reals de la comarca. El Pla afecta terrenys inclosos en l'espai NATURA 2000 i, a més, es fonamenta en el Pla territorial d'aeroports de Catalunya 2009-2015, que el TSJC va declarar nul el 15 de setembre de 2014, i en el Pla director de l'aeròdrom de la Cerdanya, respecte del qual no es va completar la tramitació i, per tant, no és vigent.
Els promotors de la queixa afirmen que el Pla obria la porta a la circulació d'avions privats de fins a 24 metres. Actualment, les instal·lacions tenen limitada l'activitat a vols esportius, globus aerostàtics i helicòpters de rescat.