La version française de cette page n'étant pas disponible, vous avez été renvoyé à la version catalane

Actualités

El Síndic defensa els drets de les persones més enllà de la legalitat al Ple del Parlament

04/05/2016

Rafael Ribó ha presentat als diputats l'Informe 2015 i ha destacat que per primer cop s'han superat les 10.000 queixes

Subratlla la defensa del dret a l’habitatge en situacions d’emergència social

Destaca que la desinformació és un motiu de queixa que afecta gairebé tots els àmbits de l'Administració i empreses supervisades

Tot i que el 30% de queixes fan referència a temes socials, alerta de la tendència a normalitzar i legitimar el retrocés en l'exercici dels drets

Rep les noves atribucions com un reconeixement a la utilitat de la institució i destaca que el 98,4% de recomanacions són acceptades

També ha presentat l'Informe del Mecanisme Català de Prevenció de la Tortura i ha incidit en la falta d'aplicació del Protocol d'Istanbul

El síndic de greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha presentat aquest dimecres 4 de maig davant el Ple del Parlament de Catalunya l’Informe anual corresponent a l’any 2015.  El document i  un resum de totes les resolucions emeses estan disponibles al web del Síndic www.sindic.cat.

En la intervenció el síndic ha defensat la seva funció en la garantia dels drets, i ha reafirmat el seu compromís amb la defensa del dret a l'habitatge i al de la igualtat de gènere, que són dues de les lleis que el Govern estatal ha portat al TC. Segons el síndic, són diverses les circumstàncies que des de fa anys atempten contra drets vigents, ja siguin circumstàncies de caràcter pressupostari, polític o de seguretat, per exemple,

L’any 2015 per primer cop s'han superat les 10.000 queixes. Més d’un 30% d'aquestes i de les  actuacions d’ofici iniciades pel Síndic al llarg de 2015 es corresponen a temes propis de les polítiques socials. Tot i això, la institució alerta de la tendència a normalitzar i legitimar el retrocés en l'exercici dels drets, com s'ha pogut comprovar amb el funcionament de determinades línies ferroviàries, amb els dèficits en el seguiment de casos de risc per part dels serveis socials o amb el temps de programació de visites mèdiques.

En total, la institució ha iniciat més de 23.000 actuacions  (12.278 consultes, 10.647 queixes i 205 actuacions d'ofici).

Retour