La version française de cette page n'étant pas disponible, vous avez été renvoyé à la version catalane

Actualités

El Síndic recomana mesures per combatre la segregació escolar impulsant la igualtat d’oportunitats

09/11/2016

Informe La segregació escolar a Catalunya (II): condicions d'escolarització

Alerta que el cost de determinades activitats contribueix a generar desigualtats en els projectes educatius

Proposa replantejar el concert en funció de la corresponsabilitat dels centres en l’escolarització dels alumnes amb menys recursos

La singularització dels projectes educatius pot portar a consolidar desequilibris. Per evitar-ho, cal promoure la innovació sense malmetre l'equitat del sistema educatiu

Evidencia l'existència de pràctiques poc compromeses amb la inclusió de la diversitat social, i reclama un compromís més gran dels centres per combatre la segregació escolar

Valora positivament la política d'Ensenyament de dotar amb més professorat els centres d'alta complexitat educativa

Recomana mesures com ara incentius que atreguin els professors més qualificats als centres amb una complexitat més elevada

El Síndic de Greuges ha presentat aquest dimecres, 9 de novembre, l’informe extraordinari La segregació escolar a Catalunya (II): condicions d'escolarització. Es tracta de la segona part de l'informe presentat el passat juliol sobre aquest mateix fenomen, però des d'una altra perspectiva. Si la primera part abordava l'admissió de l'alumnat, ara s'han analitzat quines característiques dels centres motiven que n'hi hagi que tinguin més demanda que altres i que atreguin més les famílies amb un perfil social determinat.

L'informe posa l'accent en un efecte espiral que reprodueix la segregació i no afavoreix que els centres tinguin una composició social equilibrada: d'una banda, les condicions d'escolarització, especialment les aportacions econòmiques de les famílies i el projecte educatiu de centre, determinen el nivell de demanda i el perfil social de l'alumnat dels centres; i d'altra banda, aquest perfil social, especialment a través de les aportacions i de la participació de les famílies, determina les condicions d'escolarització de l'alumnat (activitats complementàries, sortides, serveis complementaris, etc.).

Retour