La version française de cette page n'étant pas disponible, vous avez été renvoyé à la version catalane
El passat diumenge dos ciclistes van morir en ser investits pel conductor d’un vehicle
El Síndic de Greuges vol conèixer les mancances en les infraestructures i les xarxes viàries que fan vulnerables els ciclistes
Arran de la notícia de l’atropellament a un grup de vuit ciclistes que circulaven el passat diumenge per la carretera C-234 de Castellbisbal, el Síndic de Greuges de Catalunya ha obert una actuació d’ofici.
D’acord amb les informacions publicades, el grup de ciclistes circulava a l’alçada del pont del Diable, a Castellbisbal, quan un conductor va envair el carril contrari en un tram on està prohibit avançar i els va envestir. A conseqüència de l’atropellament, dos dels ciclistes van morir, un altre continua ingressat en estat crític i dos més en van resultar ferits. Després de l’atropellament, el conductor va fugir sense socórrer les víctimes, però finalment va ser detingut i va ingressar a presó el 23 d’agost.
La manca de seguretat viària amb què circulen els ciclistes ha estat llargament denunciada per diverses associacions i, de fet, enguany ja han mort 6 ciclistes en accidents de trànsit a la via interurbana de Catalunya, 4 més que en el mateix període de l’any passat. L’increment de l’ús de la bicicleta en l’espai viari i la vulnerabilitat dels ciclistes requereixen que les administracions públiques dissenyin polítiques per garantir el dret a la mobilitat amb plenes garanties de seguretat per a aquest col·lectiu.
El Síndic de Greuges vol posar de manifest les dificultats de circulació en condicions de seguretat dels ciclistes i vol conèixer les principals mancances en les infraestructures i les xarxes viàries. Amb aquest objectiu ha obert una actuació d’ofici i s’ha adreçat al Departament d’Interior per demanar informació sobre les dades de sinistralitat dels darrers anys relacionades amb la circulació de bicicletes a les carreteres catalanes, i les principals mancances detectades en matèria de mobilitat, xarxa i infraestructures viàries en relació amb la circulació de ciclistes.
També s’ha adreçat al Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori per conèixer la incidència de la circulació de bicicletes, les mancances que s’hi detecten i les actuacions que tenen previst implementar per gestionar la mobilitat creixent en bicicleta i per donar resposta a les necessitats que se’n desprenen.