Eth contengut d'aguesta pagina ei en catalan pr'amor qu'era version en aranés non ei diponibla

Notícies

El Síndic rep 28 queixes i 17 consultes durant la seva visita al Vendrell

17/12/2008

L'oficina del Síndic de Greuges s'ha desplaçat durant un dia al Vendrell. L'objectiu d'aquest desplaçament és divulgar i apropar la institució a les persones i oferir la possibilitat que puguin presentar queixes o fer consultes sobre les administracions.

Per a l'equip del Síndic també és una oportunitat de conèixer de primera mà les problemàtiques de la ciutat i mantenir un contacte més directe amb les persones. En total, els membres de l'equip del Síndic han rebut 36 visites, que s'han materialitzat en 28 queixes i 17 consultes.

Rafael Ribó i altres membres del seu equip, entre els quals hi havia l'adjunta, Laura Díez, han visitat l'Hospital del Vendrell, el CAP i l'Escola de Turisme del Baix Penedès a Coma-ruga. A més, Ribó s'ha reunit amb l'alcalde Benet Jané i amb altres alcaldes de municipis del Baix Penedès al Consell Comarcal. També s'ha desplaçat a Cubelles on ha signat un conveni d'atenció singularitzada amb l'Ajuntament.

Pel que fa les actuacions procedents d'habitants del Vendrell, el Síndic va iniciar l'any passat 70 actuacions, (19 queixes i 51 consultes). Problemàtiques relacionades amb consum , educació, i medi ambient van ser les temàtiques més freqüents de les queixes rebudes. El 2006 van ser 49 (23 queixes i 26 consultes).

Al Baix Penedès durant el 2007 el nombre d'actuacions va ser 228 ( 62 queixes i 166 consultes). A banda del Vendrell, Calafell amb 58 (14 queixes i 44 consultes) i Cunit amb 39 ( 9 queixes i 30 consultes) van ser les poblacions de la comarca d'on es van rebre més actuacions.

Des de 1996, l'oficina del Síndic ja ha efectuat 72 desplaçaments arreu de Catalunya, 39 durant l'actual mandat del síndic Ribó. L'anterior abans del Vendrell va ser Mollet del Vallès. Aquesta és la segona vegada que el Síndic desplaça l'oficina al Vendrell. Va fer una primera visita al gener de 2003.

 

Tornar