Notícies

Eth Sindic demane ath Departament d’Educacion que regule mielhor es espacis de benvenguda educativa entà esvitar possibles vulneracions deth dret ara educacion

16/03/2010

(c) Jordi Soteras

Aguestes regulacions servirien entà esvitar ua possibla vulneracion deth dret des enfants ara escolarizacion immediata en igualtat d'oportunitats. Segontes eth Sindic, es dues experiéncies pilòt iniciades en cors 2008-2009 en Vic e Reus, e eth cors 2009-2010 en Cornellà de Llobregat, non vulnèren drets, mès pòden hè'c en futur se non se regulen d'ua manèra mès precisa es objectius e eth foncionament.

Sense un regulacion apropriada, es objectius des espacis de benvenguda educativa (EBE) pòden desvirtuar-se ena practica e esdevier vertadèrs espacis de segregacion escolara. Era regulacion des espacis aurie d'includir informacion sus eth sòn caractèr volontari, era durada maxima d'estada des enfants nauvengudi tàs espacis o es ràtios maximes per professionau e era titulacion que se les exigís. D'autes recomanacions, en çò que hè ara regulacion des EBE, son precisar es protocòls e es sistèmes de derivacion des enfants des des espacis enquiàs escoles, damb ua referéncia especiau ara consideracion de situacion de segregacion escolara enes assignacions de places, e auer en compde es periòdes deth cors escolar preferenti entara incorporacion des nauvengudi as EBE.

Eth temps limitat d'estada des enfants enes EBE, mens de dus mesi de mieja, hè qu'es espacis non poguen èster consideradi espacis segregadors deth procès d'escolarizacion. Totun açò, aguesti dispositius semble que representen un pas entà darrèr ena normalizacion dera acuelhuda der alumnat nauvengut en sistèma educatiu, e non semble qu'agen ua influéncia decisiva tà esvitar era segregacion escolara enes municipis a on se placen. En generau, era luta contra era segregacion escolara depen mès dera gestion qu'es comissions e es oficines municipaus d'escolarizacion hèn dera tramitacion dera matricula dehòra de tèrme.

En tèrmes generaus, eth Sindic recomane que se desvolope ua politica d'acuelhuda e d'integracion escolara der alumnat nauvengut quan mès inclusiva mielhor. Potenciar es aules d'acuelhuda ja existentes actuaument, dotant-les dera flexibilitat necessària en foncion des caracteristiques der alumnat, ei, segontes eth Sindic, era mesura aparentament mès eficaça des deth punt d'enguarda dera integracion escolara e sociau der alumnat nauvengut e des dera perspectiva dera garantia dera igualtat d'oportunitats educatives.
Sense un regulacion apropriada, es objectius des espacis de benvenguda educativa (EBE) pòden desvirtuar-se ena practica e esdevier vertadèrs espacis de segregacion escolara. Era regulacion des espacis aurie d'includir informacion sus eth sòn caractèr volontari, era durada maxima d'estada des enfants nauvengudi tàs espacis o es ràtios maximes per professionau e era titulacion que se les exigís. D'autes recomanacions, en çò que hè ara regulacion des EBE, son precisar es protocòls e es sistèmes de derivacion des enfants des des espacis enquiàs escoles, damb ua referéncia especiau ara consideracion de situacion de segregacion escolara enes assignacions de places, e auer en compde es periòdes deth cors escolar preferenti entara incorporacion des nauvengudi as EBE.

Eth temps limitat d'estada des enfants enes EBE, mens de dus mesi de mieja, hè qu'es espacis non poguen èster consideradi espacis segregadors deth procès d'escolarizacion. Totun açò, aguesti dispositius semble que representen un pas entà darrèr ena normalizacion dera acuelhuda der alumnat nauvengut en sistèma educatiu, e non semble qu'agen ua influéncia decisiva tà esvitar era segregacion escolara enes municipis a on se placen. En generau, era luta contra era segregacion escolara depen mès dera gestion qu'es comissions e es oficines municipaus d'escolarizacion hèn dera tramitacion dera matricula dehòra de tèrme.

En tèrmes generaus, eth Sindic recomane que se desvolope ua politica d'acuelhuda e d'integracion escolara der alumnat nauvengut quan mès inclusiva mielhor. Potenciar es aules d'acuelhuda ja existentes actuaument, dotant-les dera flexibilitat necessària en foncion des caracteristiques der alumnat, ei, segontes eth Sindic, era mesura aparentament mès eficaça des deth punt d'enguarda dera integracion escolara e sociau der alumnat nauvengut e des dera perspectiva dera garantia dera igualtat d'oportunitats educatives.

Tornar