Eth contengut d'aguesta pagina ei en catalan pr'amor qu'era version en aranés non ei diponibla
La majoria d’actuacions, corresponents a l’any 2015, han estat relacionades amb la facturació i l'atenció al client
Els quatre ombudsman fundadors (Gran Bretanya, França, Bèlgica, i Catalunya) han signat a Brussel·les els estatuts de l’associació
Coincidint amb la Setmana Europea de l'Energia Sostenible, la NEON (Xarxa Europea d'Ombudsman de l'Energia, ha presentat aquest dimecres 15 de juny a Brussel·les el balanç d’actuacions dutes a terme l’any 2015. En conjunt, els cinc membres integrants de la xarxa han tramitat 92.335 actuacions relacionades amb l’energia, la qual cosa representa un 27,4% més que l’any 2014.
En concret, l'Ombudsman de Serveis de Gran Bretanya ha gestionat 67.449 queixes; l'Ombudsman francès de l’energia, 12.319; l'Ombudsman de l’Energia de Bèlgica, 4.211; el Síndic de Greuges de Catalunya, 1.249, i l'Ombudsman de l’energia de la República Txeca, el membre més nou de la NEON, 7.107.
Malgrat les diferències existents entre cada integrant, la majoria de queixes han estat relacionades amb la facturació, el servei d’atenció al client, reclamacions i privacitat, i el canvi de proveïdor.
El Síndic de Greuges, un dels membres fundadors, ha assistit a la capital belga a la presentació d'aquest informe, que ha tingut lloc en el marc del seminari Nous mercats, nous consumidors, nous reptes, organitzat per la NEON. Durant la sessió, el president de la xarxa i ombudsman de serveis de Gran Bretanya, Lewis Shand Smith, també ha presentat el document d’implementació amb exemples pràctics del Codi de consum de l'energia, elaborat per la NEON i fet públic el mes de febrer passat.
Finalment, els quatre membres fundadors de la Xarxa, tots els esmentats excepte la República Txeca, que s’hi va integrar posteriorment, han formalitzat la signatura dels seus estatuts, que preveuen la figura de "membres associats" per facilitar la incorporació de nous membres.
La xarxa NEON (www.neon-ombudsman.org) és una organització independent, sense ànim de lucre, d’àmbit europeu, formada pels defensors del poble i els serveis de mediació de l'energia. Té com a objectius primordials difondre els mecanismes alternatius de resolució de conflictes d’acord amb les recomanacions de la Comissió Europea, encoratjar la protecció dels consumidors, establir vincles amb altres agents europeus del sector i facilitar l'intercanvi d’informació, experiències i bones pràctiques entre els seus membres.